4 حقيقت در مورد بيسكوييت‌هاي كاكائويي

4 حقيقت در مورد بيسكوييت‌هاي كاكائويي

4 حقيقت در مورد بيسكوييت‌هاي كاكائويي

4 حقيقت در مورد بيسكوييت‌هاي كاكائويي:گرچه از اين ماده غذايي در هر شرايطي ساده است و با خوردن آن فرد احساس نشاط مي‌كند اما آيا مصرف آنها واقعا براي سلامت ما مفيد است؟ 4 حقيقت در مورد بيسكوييت ه

4 حقيقت در مورد بيسكوييت‌هاي كاكائويي

گرچه از اين ماده غذايي در هر شرايطي ساده است و با خوردن آن فرد احساس نشاط مي‌كند اما آيا مصرف آنها واقعا براي سلامت ما مفيد است؟


4 حقيقت در مورد بيسكوييت هاي كاكائويي

در این بمب های انرژی چه یافت می شود؟

به گفته متخصصان این كاكائوهای پرطرفدار منبع غنی قندها، پروتئین و اسانس ها و مزه دهنده هایی مثل شكلات، كره بادام زمینی، گردو یا میوه هستند. به نظر می رسد میزان كالری قند و چربی آنها بالا بوده و حدود 200 تا 300 كیلوكالری انرژی داشته باشند.

حقیقت شماره 1:

نباید جایگزین غذاها شوند خوردن این نوع تنقلات به ویژه اگر بخواهیم وزن اضافه كنیم خوب است اما نباید تبدیل به یك عادت شود. توصیه اصلی این است كه قبل از مصرف حتما برچسب روی ماده غذایی را مطالعه كنید. اگر بخواهید تنقلاتی را جایگزین یك وعده غذایی بكنید حتما باید حاوی 15 گرم پروتئین، 30 گرم قند و 5 گرم فیبر باشد.

به عبارت ساده تر بهتر است این نوع مواد غذایی را تنها زمانی مصرف كنید كه واقعا چیزی برای خوردن دم دست نداشته باشید و ناچارا آن را انتخاب كنید.

حقیقت شماره 2:

برای فعالیت های طولانی مناسب است برای یك قهرمان ساعی كه مرتبا در حال تمرین های سخت است خوردن این نوع از تنقلات مفید است. به دلیل آنكه حین یك فعالیت طولانی و شدید لازم است ریزمغذی ها و انرژی بالایی به بدن برسد اما میزان مصرف حتی برای این افراد نیز محدود است.

به ورزشكاران توصیه می شود قبل از آغاز مسابقات از نوشیدنی های حاوی قند، سدیم، مواد معدنی و الكترولیت ها بنوشند یا كاكائوی انرژی زا مصرف كنند. فراموش نكنید تنها در صورتی كه فردی ورزشكار دایمی دوی ماراتون یا دوچرخه سوار حرفه ای باشد اجازه مصرف این نوع تنقلات را دارد.

برای ورزشكاران گاه گاهی مصرف آنها نه باعث افزایش انرژی می شود نه قدرت بدنی. در صورتی كه این افراد از این نوع تنقلات استفاده كنند و به سرعت انرژی آن را نسوزانند تبدیل به چربی و اضافه وزن در بدنشان خواهد شد.

حقیقت شماره 3:

منبع انرژی است در علم تغذیه انرژی یعنی كالری تمامی مواد غذایی حاوی انرژی هستند. اما انرژی كه برای انجام فعالیت فیزیكی لازم است با آنچه سبب پرانرژی شدن ما می شود متفاوت است. شاید شما بعد از خوردن یك لیوان قهوه احساس نشاط و پرانرژی بودن كنید اما در واقع قهوه به شما انرژی نمی دهد بلكه بر سیستم عصبی شما تاثیر می گذارد. كاكائوهای انرژی زا برعكس این عمل می كنند یعنی سیستم عصبی را تحریك نمی كنند بلكه كالری زیادی به بدن می رسانند.

حقیقت شماره 4:

مانند نوشابه های انرژی زا نیستند نوشابه های انرژی زا مقداری انرژی به شكل قند و مواد معدنی به بدن شما می رسانند در حالی كه كاكائوهای انرژی زا غنی از پروتئین و چربی هستند.

گردآوری: پاتوق

به نقل از: سلامت ایران.کام

مطالب مشابه
  • ۰۴ آذر ۱۳۸۹
۰ دیدگاه

×